Zaznacz stronę

Wielkie otwarcie centrum handlowego wybudowanego w samym sercu stolicy śląskiej aglomeracji odbyło się dzisiaj (18 września) o godzinie 10:00. W budynku znajdującym się tuż przy dworcu PKP w Katowicach, działa już 250 sklepów, restauracji i kawiarni! Przed nowo otwartym centrum handlowym zjawiły się tłumy!Na otwarcie Galerii Katowickiej przygotowano wiele atrakcji. Co ciekawe świętowanie potrwa aż 5 dni! Pierwsi klienci przekroczyli próg Galerii Katowickiej w środę 18 września o godz. 10.00. Zarząd obiektu  zdecydował, że z powodu lokalizacji w ścisłym centrum miasta atrakcje związane z otwarciem nie mogą się odbyć w jednym dniu. – Szacowaliśmy, że gdyby w ramach otwarcia zorganizować jeden kulminacyjny punkt, na przykład występ muzycznej gwiazdy, do centrum w ciągu kilku godzin mogłoby przyjechać dodatkowo nawet 50 tys. osób i 10 tys. samochodów. Byłoby to zbyt dużym wyzwaniem dla układu komunikacyjnego Katowic – mówi Agnieszka Jurkiewicz, Marketing i PR Manager Galerii Katowickiej. – Dlatego zdecydowaliśmy, że atrakcje związane z otwarciem zostaną rozłożone na kilka dni – dodaje.  Od środy na klientów Galerii Katowickiej w ramach projektu „Do wyboru, do koloru” czekać będzie ponad 15 tys. prezentów oraz setki promocji oferowanych przez 220 najemców. W piątek ruszy loteria „Kod szczęścia”, w ramach której zostanie rozlosowanych pół tysiąca kart pre-paid o wartości 100 zł każdy. Natomiast w sobotę o godz. 20.30 na obok placu Szewczyka odbędzie się efektowny pokaz sztucznych ogni. – Przewidujemy, że od środy do niedzieli odwiedzi nas około 200 tys. klientów – mówi Agnieszka Jurkiewicz.  Budowa tego wielofunkcyjnego kompleksu komunikacyjno-handlowo-biznesowego rozpoczęła się pod koniec 2010 r. W tym czasie oddano już do użytku dworzec kolejowy oraz podziemny terminal autobusowy. Teraz przyszedł czas na centrum handlowe, które dla wielu jest najważniejszym elementem tej rozległej inwestycji. 150 ekip budowlanych działało na terenie Galerii Katowice aż do momentu wielkiego otwarcia. To oni do ostatniej chwili pracowali nad urządzeniem sklepów i lokali gastronomicznych.  Znaczną część przestrzeni nowego centrum handlowego zajmują sklepy odzieżowe. Największy z nich – Peek & Cloppenburg – wydzierżawił aż 3800 m2 na trzech kondygnacjach budynku. Sklep tej wkraczającej na krajowy rynek niemieckiej sieci, oferuje ekskluzywną odzież znanych marek – m.in. Bellield, Calvin Klein czy Diesel. Pozostałe sklepy, które znajdziemy w Galerii Katowickiej są już powszechnie znane. Wśród nich znajdziemy m.in. Cropp, Reserved, House, Bytom, Zara, Pull&Bear C&A czy Tommy Hilfiger.  Na terenie tej 5-poziomowej galerii swoje punkty posiadają również przedstawiciele z branży sklepów oferujących odzież, sprzęt i wszelkiego rodzaju akcesoria sportowe. Będą je reprezentować m.in. Adidas&Reebok, Nike oraz pierwszy w naszym kraju punkt norweskiej marki Helly Hansen. Wśród sklepów obuwniczych znajdziemy natomiast CCC oraz Deichmann. Sklep z odzieżą dla dzieci będzie natomiast tylko jeden – Smyk. Niewiele więcej będzie punktów z artykułami wyposażenia wnętrz – Duka oraz Home&You. Jest też coś dla amatorów kina. Multipleks Multikino w Galerii Katowickiej składa się z 10 sal kinowych znajdujących się na poziomie +3.  Oczywiście nie mogło również zabraknąć kawiarni, restauracji i fast food’ów. Dwupoziomowa strefa gastronomiczna zajmuje jedno z najbardziej reprezentacyjnych miejsc galerii – tuż pod kopułą głównego wejścia od ulicy 3 Maja. Znajdziemy tam McDonald’s, Burger King, KFC, Pizza Hut, Starbucks, Pizza Dominium oraz Subway. Można również wybrać się do kawiarni Mount Blanc, A. Blikle, Lodomania lub Grycan. W nowym centrum handlowym znajdziemy także supermarket spożywczy Stokrotka, drogerię Hebe, sklep komputerowy iSpot oraz księgarnię Matras. Będzie również Saturn oraz RTV EURO AGD. Zaskakuje natomiast brak punktu najpopularniejszej sieci sprzedającej produkty związane z kulturą i rozrywką – czyli Empik. Dodatkową ciekawostką jest to, że z koloru podświetlenia Galerii Katowickiej odczytamy… prognozę pogody. W wieczór poprzedzający dzień, w którym będzie ciepła i słoneczna pogoda fasada będzie świeciła się w kolorze żółtym, a gdy przewidywana będzie niska temperatura i opady – w kolorze ciemnoniebieskim. Podczas świąt państwowych iluminacja zamontowana na elewacji budynku również przybierze odpowiedni kolor. Dość nietypowym pomysłem inwestora jest natomiast stworzenie jedynej w Katowicach strefy co-working, czyli ogólnodostępnej przestrzeni do pracy. Pojawią się tam wygodne kanapy, stoliki i podstawowe artykuły biurowe. W tym miejscu będzie można również skorzystać z internetu. Coworking, czyli „wspólna praca” to pojęcie, które w Polsce dopiero zyskuje popularność. Zerowe koszty oraz możliwość poznania nowych partnerów biznesowych to główne atuty tego modelu pracy. Jego dobrodziejstwa doceniają coraz częściej freelancerzy i mikroprzedsiębiorcy.  Dla tych, którzy zamierzają dojechać do galerii samochodem przygotowano 1 200 miejsc parkingowych zlokalizowanych na dwóch poziomach. Przez pierwsze pięć dni funkcjonowania centrum handlowego, będzie można tam zaparkować za darmo. Z kolei pasjonaci jednośladów mogą pozostawić swoje pojazdy na jednym z 80 miejsc dla rowerów. Problemu nie powinien sprawić również dojazd autobusem. Na najniższym poziomie galerii znajduje się dworzec komunikacji miejskiej, z którego codziennie odjeżdża ponad 800 autobusów.  Galeria Katowicka to już czwarte centrum handlowe w Katowicach. Od ośmiu lat w mieście funkcjonuje Silesia City Center, która jest piątym największym centrum handlowo-usługowo-rozrywkowym w Polsce. Jeszcze dłużej istnieje Katowice 3 Stawy. Otwarto je w 1999 roku. Kolejnym jest Centrum Handlowe Dąbrówka. Warto również dodać, że prawdopodobnie w przyszłym roku w ścisłym centrum miasta (ul. Piotra Skargi) ponownie oddany do użytku zostanie Supersam. Czy mimo to, nowo otwarta Galera Katowicka będzie się cieszyć dużym zainteresowaniem? – Jesteśmy przekonani, że w Katowicach jest jeszcze miejsce na taki obiekt handlowy jak Galeria Katowicka. Strategia doboru najemców zakładała, że Galeria Katowicka ma być miejscem „popularnym”, atrakcyjnym na dla każdego typu klienta – mówi Daniel Muc z biura prasowego Galerii Katowickiej.